Śmierć bliskiej osoby to zawsze trudny moment, niezależnie z jakiego powodu nastąpiła czy w jakim wieku był zmarły. Po tym wydarzeniu konieczne jest przejście w spokoju przez żałobę i pogodzenie się ze stratą. Aby jednak było to możliwe, trzeba zorganizować pogrzeb. Wiąże się to z koniecznością załatwienia różnych formalności, w czym oczywiście może pomóc nasz zakład. Sprawdź, co należy zrobić, aby przystąpić do pochówku osoby zmarłej.
W celu zorganizowania pogrzebu najważniejsze jest skompletowanie odpowiednich dokumentów. Bez nich niemożliwe jest nawet rozpoczęcie procedury. Dlatego tak ważne okazuje się zgłoszenie do właściwych urzędów i odebranie potrzebnych papierów. Zdajemy sobie sprawę, że formalności dotyczące organizacji pochówku mogą wydawać się skomplikowane i niezrozumiałe. Jesteśmy w stanie we wszystkim pomóc – zachęcamy do kontaktu i podpowiemy, w jakiej kolejności trzeba załatwiać formalności pogrzebowe.
Postępowanie po śmierci bliskiej osoby
Pierwszym dokumentem, jaki otrzymuje się po śmierci bliskiej osoby, jest karta zgonu, wystawiana przez lekarza. Jeśli śmierć nastąpiła w szpitalu, dokument przygotowuje doktor prowadzący leczenie pacjenta, natomiast w przypadku zgonu w innym miejscu, za kartę zgonu jest odpowiedzialny lekarz rodzinny lub lekarz Pogotowia Ratunkowego. Z tym dokumentem, potwierdzającym śmierć osoby, należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego w celu otrzymania aktu zgonu. Gdy zlecą Państwo organizację pogrzebu w naszym zakładzie pogrzebowym, możemy zająć się wszystkimi dokumentami. Jesteśmy w stanie pozyskać akt zgonu, co z pewnością ułatwia najbliższym zmarłego dopełnienie wszelkich formalności.
Najważniejszym dokumentem, bez którego niemożliwe byłoby zorganizowanie pogrzebu, jest właśnie akt zgonu. Jego brak uniemożliwia również staranie się o zasiłek pogrzebowy. Do USC trzeba się udać w ciągu 3 dni od śmierci bliskiej osoby. Najczęściej odpowiedzialni są za to najbliżsi, którzy powinni zabrać ze sobą m.in. dowód osobisty zmarłego oraz kartę zgonu. Zazwyczaj robimy to w imieniu klientów – dzięki temu nie muszą przejmować się Państwo formalnościami. Możemy udać się do USC i skompletować odpowiednią dokumentację. Gdy będziemy mieli akt zgonu, pokierujemy, co dalej.